Skrevet af: Jette Pedersen, 21. maj 2010 kl. 22.39
Hejsa
Jeg har store problemer med myrer i mine pæoner og
nu synes jeg også bladene er begyndt at krølle sammen
hvad kan jeg gøre ???
Har nogen ide om hvorfor mine pæoner får mange blade
men kun få blomster??
Jette
Skrevet af: Boi Jensen, 22. maj 2010 kl. 9.27
Hej Jette
Der er sukkerstoffer i pæonerne og derfor er myrerne på pletten for at stjæle - og plukker du ind - skal du lade dem stå ude et stykke tid, så myrerne kan forsvinde på naturlig måde.
Hvis du har plantet dine pæoner for dybt, er det den typiske årsag til at blomstringen bliver reduceret.
Pæoner skal plantes så skudene er højst 2 cm under jordhøjde og det vil sige, næsten i overfladen.
Du må ikke gøre noget nu, for så slår du planterne ihjel, men til slutningen af september graver du dem op og planter i den rette dybde, samtidig kan du evt. dele dem og få endnu flere, og her skal der være mindst en kraftig knop pr. rod. Der bliver sår ved delingen og det betyder at rødderne skal ligge på en rist, noget tråd og tørre i mindst 2 døgn efter delingen - inden de plantes igen. Derefter kan pæonerne stå i utrolig mange år på samme sted, så det er vigtigt at finde den rigtige placering - og det kan du så bruge sommeren til at spekulere på.
www.de-gamle-sorter.dk
Skrevet af: Maja S., 23. maj 2010 kl. 21.15
Hej Jette.
Jeg synes jeg har læst mig til at myrene ikke gør skade på pæonerne.
Mvh Maja
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.