Skrevet af: Finn Brandt Helmersen, 7. juni 2010 kl. 22.04
jeg er på udkik efter nogle der har erfaring med at bruge denne smukke plante som bunddække, og om der er nogle som har nogle aflæggere eller stiklinger.
Jeg har hørt at disse Hypericum kan være lidt vanskelige, men jeg har dog også andre steder set dem omtalt som ukrudt, hvad mener i andre?
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 8. juni 2010 kl. 7.51
Den var meget brugt i 70-erne, men gled ud efter de hårde vintre først i 80, hvor den frøs helt væk visse steder.
Hvis man kan finde nogle overvintrede planter fra den gang, vil det nok være en fordel at bruge rodskud/stiklinger derfra, da de har bevist deres hårdførhed.
Når den først har etableret sig, er den supergod. Trives nok bedst på lerjord.
Hilsen
Anne Marie
Skrevet af: Clara Andersen, 9. juni 2010 kl. 16.12
Hej Finn
Jeg har vist denne plante, fundet for 7-8 år siden i mit vilde hjørne mellem vinca og plantet ud som kant af et bed under æbletræet (godt 2 meter vel). Men den vil gerne brede sig og jeg er ved at blive træt af den, så du må gerne få den.
Har googlet den, og den står også som lav buskbeplantning tæt på min bolig omkring højhuse fra 70´erne, som Anne-Marie nævner. Så jeg kan fortsat se og nyde de store blomster.
Den står i min kolonihave i Århus, kan du hente den der ? (Jeg er efterhånden træt af at sende planter, for jeg har kun cykel, så der skal findes papkasse, og den skal cykles på posthus og fragt er blevet dyr).
Hilsen Clara
clara.andersen@stofanet.dk
Skrevet af: Finn Brandt Helmersen, 10. juni 2010 kl. 11.09
tak for jeres interesse
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.