Forum

Beskæringstidspunkt for laurbærkirsebær

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 8. juni 2010 kl. 15.04

Hej, jeg har for nogle år siden plantet en hæk af nogle laurbærkirsebær af sorten prunus laurocerasus "rotundifolia" og de er nu blevet så store at de trænger til at blive klippet i siderne. Jeg har søgt på nettet efter hvornår de bør beskæres, men jeg synes at jeg får modstridende oplysninger fra forskellige sider. Derfor vil jeg høre om der er nogen herinde der har erfaring med hvilket tidspunkt der er bedst at klippe dem? Jeg har også brug for at vide om det er muligt at bruge elektrisk hækkesaks, har godt nok læst at bladende bliver brune på kanterne, men på den anden side kunne jeg godt tænke mig at min hæk bliver ret lige.

På forhånd tak for svar

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 8. juni 2010 kl. 21.16

klip klip... Jeg klipper om foråret og ikke for sent på året. De nye skud der kommer efter man har klippet skal nå at modne ordentligt af så de ikke fryser helt tilbage om vinteren.
Om foråret kan man så klippe eventuelle frostskader af. Det ser altid lidt groft ud at klippe sådan en hæk med elektrisk saks, men den skyder hurtigt med nye skud og det for den til at se pæn ud igen. Hvis man har en lang hæk er man jo næsten nødt til at bruge sådan en.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 9. juni 2010 kl. 9.47

Ok tak or svaret, så vil jeg klippe den i løbet af næste uge når vejret forhåbentligt er til det.

Nyt svar til emnet »Beskæringstidspunkt for laurbærkirsebær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Beskæringstidspunkt for laurbærkirsebær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider