Forum

Mos i græsplanen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 14. juni 2010 kl. 16.12

Hej allesammen

Er der nogen af Jer som har et godt råd mod mos i græsplænen.

Jeg har indkøbt mig en eletriske tingest som kaldes en mosfjerne. Den hiver da også en masse mos med op, men der er stadig en masse igen selvom jeg har kørt frem og tilbage mange gange.

Også noget grimt har jeg gjort, jeg har købt noget der hed mosfjerner til græsplæner. Jeg forgiftede nok jorden, men ikke mosset.

Hvad gør I?????

Med venlig hilsen
Jytte Bøje

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 14. juni 2010 kl. 16.29

hvis du køre på den ene vandrat først og så lodret bag efter så skulle du kunne tage en del af det

hvis ikke du syntes det er nok kan man få jernvitriol som gør at mosset dør og derefter kan man tage det med en løvrive

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 15. juni 2010 kl. 14.58

Hej Brian

Jeg har kørt vandret og lodret og frem og tilbage, det er rigtigt det har taget en hel del, men der er stadig meget tilbage, så nu vil jeg prøve jernvitriol, skal det bare drysses ovenpå mossen eller hvordan.???
mvh
Jytte

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 15. juni 2010 kl. 15.01

Hejsa...
Såvidt jeg husker skal det vist blandes op i vand... Det er forøvrigt også godt at vande med langs hækken, hvis man har dræbersnegle. Men pas på... hvis du får det på tøjet bliver der "rustpletter"!!

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 15. juni 2010 kl. 16.02

Hej Maj-Britt
Tak for tippet, jeg skal nok passe på tøjet.
mvh
Jytte

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 15. juni 2010 kl. 18.04

jeg tror nok jeg har hørt at man strør det som kalk og gødning men det er jeg ikke helt sikker på

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 16. juni 2010 kl. 11.47

Hej Brian
Tak - jeg er ved at undersøge det. For det er på høje tid eftr alt det vand plænen har fået så er der snart mere mos end græs.
mvh
Jytte

Nyt svar til emnet »Mos i græsplanen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Mos i græsplanen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider