Forum

Klematis…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Troelsen, 19. juni 2010 kl. 11.26

Hej alle!

Jeg har i år plantet et par forskellige clematis i haven,de gror flot men kommer vist ikke med blomster i år.
ved at de skal klippes på forskellige måder og tidspunkter,men de gror og gror "kun" opad!Må jeg klippe dem nu,så de blir mere busket,eller skal det først gøres næste år når de forhåbentlig har blomstret?

Roser:
Jeg har fem flotte roser som jeg godt kunne tænke mig at lave stiklinger af,er det rigtigt at man kan tage en gren og bøje den ned i en potte med muld,sætte den lidt fast og den vil så slå rødder?
Og i så fald,hvornår er bedst?
Tak for hjælpen! Lone......

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Bøje, 19. juni 2010 kl. 11.34

Hej Lone
Med hensyn til dine klematiser, så kan du godt klippe i dem nu, men da de stadig vokser, kommer der sikkert blomster på i år, bare tænk på at alt i bagud i denne sommer, så jeg ville vente med at klippe/beskære dem til efteråret og så evt. klippe dem lidt længere ned til marts-april måned. Med der er mange måder at gøre det på, så prøv evt. at læse på nettet om netop dine sorter.
mvh
Jytte

Nyt svar til emnet »Klematis…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Klematis…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider