Skrevet af: Lone Henriksen, 26. juni 2010 kl. 13.20
Denne plante må jeg have sat sidste år. Kan ikke huske hvad den hedder. Nogen der kan , ;-)
Den har meget lodne blade , store og står opret , der er flere der ved at komme op . Håber I kan hjælpe ;-)
Skrevet af: Anna Nørgård, 26. juni 2010 kl. 21.45
Mit gæt er at det er en alant måske lægealant. Hvis det er den bliver den meget høj og får gule blomster.
Skrevet af: Anja Egeriis, 26. juni 2010 kl. 22.51
Jeg ved ikke, hvad det er - men jeg er ret sikker på, at det ikke er en lægealant.
Jeg har et par stykker i haven, og de ser helt anderledes ud.
Prøv at se her:
www.google.dk/images?q=alant&oe=utf-8&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=da&tab=wi
Skrevet af: Clara Andersen, 26. juni 2010 kl. 22.58
Det ligner en Tusindstråle.
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 27. juni 2010 kl. 8.15
Er det er etårig eller var den der også sidste år?
Ligner et ungt skud på hortensien aborescens, men den er flerårig.
Anne Marie
Skrevet af: Lone Henriksen, 27. juni 2010 kl. 15.02
ja , jeg har en hortensia lige ved siden af, den er mere blågrøn i bladet, tror ikke sådan en. Denne her er lys grøn og meget tyk i bladet.Meget lodne . Men jeg satte en raketblomst , som ikke rigtig kom . Og de andre kan jeg ikke mindes at have købt. Troede først det var en fingerbøl, men den har sådan en træpind den gror på. den var der sidste år vil jeg mene . Åh ja , sådan er det når man får sat for meget . På en gang hehe.. Ja jeg bliver da spændt på at se om der kommer nogen blomster i. Der er ikke nogen ansats endnu den er ca 40 cm nu . Sætter lige et billede mere i . Men tak derude. Dejlig søndag med det skønneste vejr..
Skrevet af: Anja Egeriis, 27. juni 2010 kl. 17.33
Spændende, hvad det bliver til! Du skulle næsten sætte et billede i, hvis den skulle finde på at blomstre.....
Skrevet af: Anna Nørgård, 27. juni 2010 kl. 17.40
Hvad er det her hvis ikke det er ikke er en lægealant? Måske en tusindstråle. Den er meget høj og har gule blomster. Den selvsåer sig.
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 27. juni 2010 kl. 22.20
Hej Lone
Der er et rodskud af Hydrangea aspera sargentea,Kæmpehortensie el.fløjlshortensie. Den har netop pindede stammer. Den får kæmpe tallerken-blomster, hvor randblomsterne blålige og de ægte blomster i midten violette.
Se www.loenbaek.dk
Anne Marie
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.