Skrevet af: Karin P, 7. juli 2010 kl. 23.41
Jeg fik lov at grave den op sidste år i en have, der skulle ryddes. Synes den er rigtig pæn og at den passer godt ind i vores landbohave, men hvad hedder den mon ? Håber, der er en der kan hjælpe. Den er ca knæhøjde inkl blomsterstandene.
Skrevet af: Lis P., 8. juli 2010 kl. 7.18
Det er en Aconitum på dansk stormhat, den findes i flere farver, også tofarvede hvid/blå,
Skrevet af: Karin P, 8. juli 2010 kl. 10.52
Tak for svaret Lis :-) Dejligt, at den findes i en farve mere, som jeg er sikker på nok skal finde vej ind i min have, nu hvor jeg ved, hvad jeg skal lede efter.
mvh
Karin
Skrevet af: Lis P., 8. juli 2010 kl. 10.58
Karin den findes i mange farver jeg har den også i en cremefarvet, og en lyserød mener jeg.
MVH
Lis
Skrevet af: Clara Andersen, 8. juli 2010 kl. 18.21
Vær lige opmærksom på, at stormhat er ekstrem giftig.
Skrevet af: Lis P., 8. juli 2010 kl. 19.28
Ja Clara det er de, men det er der mange andre ting der også er bl.a laurakirsebær, kemsebær m.m.
Karin jeg har den også i helt hvid,
den findes også som slyngplante mener jeg.
MVH
Lis
Skrevet af: Karin P, 8. juli 2010 kl. 22.41
Ja, det har jeg også fundet ud af nu. Og besluttet at fjerne den fra haven.
Ærgeligt, nu den er så pæn, men jeg vil være for nervøs både overfor mine fritgående høns, mine hunde og overfor børn der besøger haven, til at turde lade den stå.
Jeg havde på et tidspunkt en masse flotte stokroser i forhaven, men efter at en af mine daværende hunde var ved at dø, efter at have spist af dem, fjernede jeg også alle sammen.
mvh
Karin
Skrevet af: Lis P., 9. juli 2010 kl. 7.25
Karin hvis du er bange for at der skal ske noget med dyr osv skal du nok sætte dig ind i hvad der er giftigt og hvad der ikke er, for der er mange ting man troede man kunne have i haven, men det er giftigt.
Her det fandt jeg lige det link her
www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=12217, det skulle være nogle af de giftigste, men prøv at skrive giftige planter i ahven så kommer der enmasse sider frem der kan du se hvad du skal undgå i haven.
MVH
Lis
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.