Skrevet af: D. Pedersen, 13. juli 2010 kl. 21.50
Jeg har nogle hortensia i store kasser på terassen. I modsætning til tidligere år, blomstrer de ikke i år. Kan det skyldes den hårde vinter?
Man skal vel ikke opgive dem, måske kommer de til næste år?
Må man iøvrigt flytte dem på denne årstid?
Skrevet af: Mogens; E., 13. juli 2010 kl. 22.40
Alle mine Hortensiaer er mindst 14 dage senere til at blomstre end tidligere år, og der kommer ikke nær så mange blomster som ellers. Vinteren har været hård ved mange planter. Det er de færreste planter som kan tåle at blive flyttet i deres blomstrings periode.
Skrevet af: D. Pedersen, 14. juli 2010 kl. 7.40
Mine blomstrer slet ikke, så jeg håber det skyldes vinteren, og at de evt. kommer igen næste år
Skrevet af: Jesper Hvenegaard, 15. juli 2010 kl. 6.14
hortensiaer er hårdføre og kan godt flyttes nu men så skal du ikke regne med blomst i år og husk at bruge 3 minuts reglen...
Skrevet af: Maj-Britt B., 22. juli 2010 kl. 15.55
Har du måske klippet dem for langt ned i foråret? Hvis det er tilfældet blomstrer de først til næste år.....Det har jeg selv været ude for...
Skrevet af: Helle *, 22. juli 2010 kl. 19.16
Jeg flyttede en af mine sidste forår, den kom meget sent i år og har ikke udviklet sig særlig meget, jeg regner heller ikke med der kommer blomster i år.
Men de andre blomstre og har det godt, den ene flyttede jeg her mens den blomstre og den har det faktisk rigtig godt, til trods for at jeg flyttede den midt på dagen i denne hede. Så det kan godt lade sig gøre.
Men hvis din plante ikke har sat af til blomster, så tror jeg ikke den kommer i år.
Skrevet af: Clara Andersen, 22. juli 2010 kl. 23.41
Mogens har ret. Mine almindelige have-hortensia er også 14 dage senere i år og med mindre og færre blomster. - Jeg ville ikke selv flytte en hortensia i blomst, men heller ikke påstå, at den ikke kan tåle det, hvis den bliver vandet kraftigt i dagene efter. Akelejer kan tåle det, men det er en anden sag.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.