Forum

Hængende staude til plantekasse på tag

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anja Hansen, 3. august 2010 kl. 9.06

Ja det lyder måske mærkeligt. Men jeg er ved at planlægge noget at haven til det hus vi forventer at have bygget færdigt til nov. Huset ligger på en skovgrund og vi har derfor valgt sedum-tag (husløg og andre sukulenter) som tagbeklædning. På taget over carporten er der et lille udhæng hvor vi gerne vil have en plantekasse med en hårdfør plante der kan hænge ned. Den skal evt. kunne tåle at blive klippet af og til. Vi vil helst have en der ikke hæfter sig fast, altså en der ikke klatrer. Og så skal den kunne tåle delvis skygge. Er der nogen der har ideer?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina K., 4. august 2010 kl. 11.08

Hvis der er pæn skygge, så kan en bregne måske klare sig? Tænker mest, at det ville stå sig pænt til sådan et tag - men der skal være skygge/fugt nok, ellers dør den hurtigt :-)
Hilsen Tina

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Hansen, 4. august 2010 kl. 11.48

Tak Tina.
Det jeg dog forestiller mig er noget der kan hænge ned. Hvis man eks. kunne få en klematis til at hænge der. Men jeg er lidt bange for at den vil klatre henover alle husløgene, og dermed brede sig for meget....? Men det kunne selvfølgelig komme an på et forsøg.

Nyt svar til emnet »Hængende staude til plantekasse på tag«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hængende staude til plantekasse på tag

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider