Forum

Ingen blomster i Cobaea

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 4. august 2010 kl. 19.33

For første gang har jeg en Cobaea, men der kommer ingen blomster planter er flere meter høj, men der er ikke skyggen af en knop,
hvad skal jeg give den af tilskud for at få gang i blomsterne.
MVH
Lis

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. august 2010 kl. 20.36

Brug denne kønne klokkeranke som enårig potteplante, eller til at kravle op ad et stakit, da den kan ikke tåle frost, men hvis man overvintrer planten frostfrit kan man have glæde af den i mange år. Det er en fordel med ældre planter, for det er ikke altid at den når at blomstre det første år da den er længe om at sætte blomster, men de er værd at vente på. Man kan have den ude i en potte på altanen. Eller espalieret i et vindue uden undervarme hele året.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 5. august 2010 kl. 5.57

Mogens min Cobaea er fra januar, så den skulle blomstre nu, men der er flere jeg kender der har problemer, jeg har overvejet at smide den ud hvis der ikke snart viser sig knopper, den er 3-4 m efterhånden og kæmpestor, overvinter den gider jeg ikke, da de nemt får utøj, og da jeg har 50 forskellige passifloarer der skal opbevares samme sted vil jeg helst undgå spind m.m
jeg har for år tilbage haft en ude, men den gik ud. Jeg har læst lidt her og der med deres blomstring, men fandt ikke hvorfor de ikke vil sætte blomst, jeg ved desuden at det ikke kan svare sig at samle frø af den, da de er svære at få til at spirre, man skal købe frø istedet, et råd fra en af mine egne forumbrugere.
Nå den får chancen måneden ud, er der ikke kommet blomster så ryger den, jeg har heldigvis alle mine passifloaer der blomster.

Nyt svar til emnet »Ingen blomster i Cobaea«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Ingen blomster i Cobaea

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider