Forum

Er der nogen der kender dette »træ«

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sus Anne Melin Knudsen, 17. august 2010 kl. 12.28

Jeg har i min have et "træ" eller busk eller staude. Ingen (heller ikke min gartner) kender det / den. Er der andre der ved hvad det er eller navnet? Det er nu (tre år gammel) ca. 2,5 m høj, bladene er store, op til 50 -60 cm og stænglerne er hule. Det taber alle bladene om vinteren. Jeg har vedlagt billeder.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sus Anne Melin Knudsen, 17. august 2010 kl. 12.31

Jeg har i min have dette "træ". Er der nogen der kender navnet på det. Det bliver højt, lige nu ca. 2,5 m, bladene er kæmpestore ca. 50-60 cm, stænglerne er hule og det taber bladene om vinteren. Det ligner ikke et træ på stammen, da det ikke har ved. Det ligner mere en slags busk.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 17. august 2010 kl. 17.35

- du har et kejsertræ - glæd dig til det blomstrer -
M.M

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 17. august 2010 kl. 17.36

- det blomstrer før bladene om foråret -
M.M

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 18. august 2010 kl. 19.51

Den kan godt virke som en busk i mange år da den tit fryser tilbage, indtil den får et par milde vintre og får opbygget en tykkere stamme der ikke så nemt får frostskader. Derfor er det altid en god ide at købe et kejsertræ med en vis stammetykkelse fra starten.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sus Anne Melin Knudsen, 18. august 2010 kl. 20.33

Tusind tak for svarene til mit spørgsmål om vores "ukendte" træ. Jeg har været inde på nettet og undersøgt hvad der står om Kejsertræet så nu føler jeg min godt orienteret. Som en lille kuriositet kan jeg nævne at vi kalder det for Sliktræet, da det "tilfældigvis blomstrer" med slik den dag min mand (bedstefar) fylder år. Det er et kæmpehit hos vores syv små børnebørn!
MVH S.A.M. Knudsen

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lena S., 5. september 2010 kl. 13.26

Hej,
jeg må lige blande mig. Jeg har et kejsertræ i min have og det har ikke 50-60 cm store blade. Du skriver ingenting om blomstring, der er ganske karakteristisk for kejsertræet.

Jeg tror ud fra din beskrivelse af de enorme blade og at det er løvfældende, at der er tale om en sort indenfor tobakspibeplante. Min nabo har én og den ligner den du viser på billedet.
se: www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/klatreplanter/1010.html

Håber ikke at det forvirre mere end det hjælper.

Nyt svar til emnet »Er der nogen der kender dette »træ««

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Er der nogen der kender dette »træ«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider