Forum

Gingo Biloba

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Strandberg Rasmussen, 22. august 2010 kl. 9.14

Er det i nåletræ familien? Jeg tror det ikke, men nogen påstår det hårdnakket, så derfor vil jeg gerne lige have bekræftet, hvem der har ret :o)

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René Wutborg, 22. august 2010 kl. 13.25

Gingko Biloba hører ikke til klassen nåletræer under rækken nøgenfrøede, faktisk har den sin helt egen række, med een klasse, med een orden, med en familie, med een slægt, indeholdende denne ene art, så den er noget af et unikum!
venlig hilsen
R. Wutborg

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Strandberg Rasmussen, 22. august 2010 kl. 14.59

Mange tak for svaret Rene´. Jeg kan heller ikke ud fra dens udseende se, at den skulle have noget med nåletræer, at gøre.

Venlig Hilsen
Kirsten Rasmussen

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 22. august 2010 kl. 21.32

Ginkgo bladet er dannet af sammenvoksede nåle,så derfor troede man det var et løvfældende nåletræ.
Anne Marie

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Strandberg Rasmussen, 22. august 2010 kl. 21.37

Hej Anne Marie!
Mange tak for dit svar. Det er et utroligt flot træ. Vi havde jo et i haven, da vi flyttede ind. Så fik vi en hundehvalp og en dag var vores Gingo Biloba kun 30 ck høj, så de sørgerlige rester blev smidt ud.
Jeg har tit skældt den kære bandit ud på en kærlig måde. Jeg vil gerne have sådan et træ igen. Nu er hun jo 3 år, så mon ikke det går :o)

Knus Kirsten

Nyt svar til emnet »Gingo Biloba«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Gingo Biloba

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider