Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 16. september 2010 kl. 22.17
Jeg har tænkt mig at dække et større areal med lyserød Potentiler, og har derfor i dag indkøbt 3 planter, men skulle gerne op på omkring 20 planter! Jeg har på fornemmelsen, at det må være til at gå til at lave stiklinger af disse planter, men spørgsmålet er, om jeg kan gøre det nu, eller det skal vente til foråret?
Er der nogen der ved det? Og kan jeg blot tage træagtige stiklinger, stikke i spagnum med grus/sand i potter, som stilles i 'hvide plastposer' med lufthuller?
På forhånd tak for gode råd
Med venlig hilsen
Lisbeth Antonsen
Skrevet af: Mogens; E., 17. september 2010 kl. 8.58
Potentil er meget nem at lave nye planter af. Find et skygge fuldt sted i haven og stik et bundt ca. 20 cm. træagtige stiklinger i alm. havejord, de behøver ikke plastic over. Der skal kun være lidt blade i toppen af stiklingerne, og vand så godt. Jeg har haft mest held med det her i september.
Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 17. september 2010 kl. 22.24
Tak Mogens, det lyder jo dejligt nemt - det vil jeg straks gå i gang med her i week-enden!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.