Forum

Tulipaner

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Vagn Nielsen, 29. december 2010 kl. 10.13

Jeg har fået 200 tulipanløg i julegave(APPELDOORN) darvin hybrid.hvad gør jeg nu med 1meter sne i hele haven og frossen jord underneden??
kan jeg lægge spaghnum på jorden sætte løgene dækk dem og så plante dem ud når det bliver forår

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 29. december 2010 kl. 10.46

Jeg vil tro, at de kan lægges i krukker nu og plantes ud i haven efter afblomstring til næste år.

Det er selvfølgelig mange løg, men måske et par store, runde murerbaljer - det ville da være vildt flot!

Prøv at google lidt på tulipaner i krukker....

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 30. december 2010 kl. 9.04

- der er nu udsalg af blomsterløg i vores lokale BO GRØNT - jeg har købt en masse - tulipanløg lægger jeg 3 stk i 12-15 cm potter og sætter dem frostfrit - så begynder de at arbejde - når foråret kommer planter jeg dem ud - så er det nemt at se hvor der ikke er løgplanter i forvejen -
MM

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Degn, 4. februar 2011 kl. 22.26

ja jeg kunne heller ikke lade tulipanløgene være, måtte ganske vist tø krukkejorden op på badeværelsesgulvet, og sætte løgene i krukker, for jorden i haven var frosset, men mon ikke løgene bare blomstrer lidt senere og i øvrigt kan udplantes bagefter? Jeg glæder mig i hvert fald til en tulipan eksplosion på terrassen;-)

Nyt svar til emnet »Tulipaner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Tulipaner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider