Forum

Kan jeg lægge løg nu?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Rasmussen, 7. februar 2011 kl. 13.46

Jeg har en masse blomsterløg som jeg ikke nåede at få i jorden inden det blev vinter. Nu er frosten jo af jorden men jeg kan se at der i weekenden kommer frost. Mit spørgsmål er så om jeg kan lægge alle blomster løgene nu og forvente tulipaner mv. til foråret eller om jeg bør vente med at lægge dem til efteråret ?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. februar 2011 kl. 17.43

Hej Søren -

jeg vil mene, at du godt kan lægge dem nu. Du vil sikkert også få lidt sene blomster, men til næste år skal de nok være der til tiden!

mvh
Anja

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 8. februar 2011 kl. 0.30

Kære Søren, som du selv skriver ville de nævnte blomsterløg helst have været i jorden inden vinteren, ja af visse arter saa tidligt som september. Det gjælder blandt andet paaskeliljerne. Om de i aar derved ere opvokst skal derfor være usagt. Det har at gøre med løgets voksecyklus. Jeg ville derved være luren om de kan naa det i aar. Dog er de alle tider klar til næste aar, som jo ogsaa Anja skriver. Afvigelser ses dog. dette blandt andet med Knoldbegonie, som kan gjøres i maj. Det er lidt med forskel fra art til art, ser du.

Mvh Eivin (^_^)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Rasmussen, 10. februar 2011 kl. 12.24

Tusind tak for hjælpen.

/søren

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 11. februar 2011 kl. 12.51

Tak og i lige maade Søren. Det er skønt, naar vi kan hjælpe hverandre!

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Kan jeg lægge løg nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Kan jeg lægge løg nu?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider