Skrevet af: Malene G., 13. februar 2011 kl. 5.23
Jeg har et bed, som jeg godt kunne tænke mig skulle indeholde blå blomster. Der er en del opstammede stedsegrønne buske i beddet, og af blå blomster har jeg bl.a. tænkt allium - dem med de høje hoveder. I randen kunne jeg godt forestille mig kærmindesøster. Men hvad skal der ellers være? 30-50 meter høj, blå blomster hele sæsonen. Forslag?
VH. Malene
Skrevet af: Lone Brems, 13. februar 2011 kl. 20.00
Hej Malene Graae
Det er ikke let at komme med forslag uden at vide noget om jordbunden, skygge/sol, vindudsathed mm - men det vil være let for dig at få overblik over hvilke blåblomstrede stauder, sommerblomster, løg- og knoldvækster, buske og slyngplanter, der kan trives i vores klimazone.
Du kan på dit lokale bibliotek låne Jane Schul's bog " Hvilken plante hvor" Politikens forlag, udgivet i 2000 ( og vist nok kommet i nyoptryk i 2010) ISBN 87-567-6095-7.
Det vil ud fra bogens oversigter og beskrivelser være muligt at finde den sammensætning, som passer til dit bed.
Rigtig god fornøjelse med projektet !
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Malene G., 14. februar 2011 kl. 10.41
Kære Lone.
Tak for din besked - jeg iler på biblioteket.
Mit bed er et skyggebed, med lidt morgensol, jorden tror jeg er lidt udpint, der står nogle gamle buske.
Til gengæld ligger det i læ!
Tak for dit positive input.
Venlig hilsen - Malene
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.