Forum

Digitalis

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: L. Olsen, 10. marts 2011 kl. 12.00

Hej alle forårs-have-kåde læsere :) Først og fremmest tillykke til os alle med, at det nu ENDELIG er blevet forår, og vi snart kan komme i haven og få realiseret nogle af alle de planer, vi har lagt igennem den kedelige, kolde, mørke vinter. Hvor blir' det fedt!

Nu til mit spørgsmål: Sidst på foråret 2010 såede jeg nogle Digitalis (Pam's Choice) på et bart stykke i mit staudebed. Jeg har aldrig dyrket Digitalis før, men er vild med dem. Så nu skulle det være. Og selvfølgelig den smukkeste sort, jeg kunne finde.
Da jeg såede dem så tidligt, nåede de at danne rosetter, der blev så store, at de nærmest lignede store hvidkålshoveder, og jeg har derfor store forventninger til deres størrelse og pragt, når de begynder at blomstre i år :)
Nu her efter vinterens hærgen i haven, er de reduceret til en stor, brun uformelig klump, og jeg vil derfor spørge eventuelle Digitalis-kyndige - og dem skulle der nok være en del af herinde, tænker jeg - om jeg med god samvittighed kan fjerne de overjordiske dele af planterne, når vejret tillader det? De danner vel helt nye blade, når væksten går igang igen, gør de ikke?

på forhånd tak :)

Nyt svar til emnet »Digitalis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Digitalis

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider