Forum

Haveredskaber til høje personer?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 11. marts 2011 kl. 12.18

Jeg prøvede i efteråret at gå i forskellige byggemarkeder og havecentre for at købe en ny skovl, greb og hakke der passer lidt bedre til min højde (190 cm). Dem jeg har nu har jeg arvet og de er så lave at jeg hele tiden må stå ret foroverbøjet når jeg bruger dem og det kan mærkes i ryggen. Der var mange mærker at vælge imellem, men det virkede som om de allesammen havde nogle standard mål. Jeg spurgte også nogle af de ansatte, men de rystede bare på hovedet og pegede over på væggen: "vi har kun de der.

Jeg har også søgt lidt på nettet, men synes ikke rigtigt jeg kan finde nogle der er lange, så er der nogen af jer her på havenyt der enten kender et godt mærke eller en forhandler af haveredskaber der er lidt mere ergonomiske for høje mennesker? Jeg skal i år anlægge mange nye bede og ryggen skulle gerne holde mange år endnu : )

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 11. marts 2011 kl. 13.07

Jeg er 192 og er ret glad for de ergonomiske fra Fiskars.

De ser lidt mystiske ud med deres bøjninger, men de fungerer meget bedre end de traditionelle, korte redskaber med træskaft.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 11. marts 2011 kl. 16.01

JOC, det ser ud til at du måske selv skal få lavet nogle længere skafter til hvad du nu kan købe af redskaber.
Men du skriver også, at du skal til at anlægge nye bede. Så vil det jo være en stor fordel for dig, hvis du laver flest mulige højbede. På den måde kommer jorden dig jo "lidt i møde".
Held og lykke til dig.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 12. marts 2011 kl. 17.28

Jeg købte for lidt år siden en Fiskars håndkultivatot, med netop buet skaft. Jeg har flere andre af de traditionelle, det er kun de "gamle" jeg bruger. Fiskars kæntre, den er meget lidt brugt, sedlen sidder på endnu. Den sælges til halv pris. 5500 området. håp

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Palmquist, 16. marts 2011 kl. 21.30

Zinck Lysbro - siger min 2 meter høje mand :-)

www.zincklysbro.dk/Forside

Nyt svar til emnet »Haveredskaber til høje personer?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Haveredskaber til høje personer?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider