Skrevet af: Guro Haugen, 22. marts 2011 kl. 15.51
Hej!
Er der nogen der kan fortælle mig hvornår jeg kan gå igang med at fjerne mos, lufte plænen og så nye græsfrø? Jeg bor i nordjylland:o)
Venlig hilsen Guro
Skrevet af: Lone Brems, 23. marts 2011 kl. 7.57
Hej Guro Haugen
Ja da - nyd forårssolen lidt endnu og hold øje med citronsommerfuglene og stærene - det haster ikke med at gå igang med græsplænen !
Jordtemperaturen er for lav til at græsset sætter gang i nyvækst (21.marts: Nordjylland 2,6 grader)
En plejeplan for græsplænen finder du let ved at skrive "Mos i græsplænen" i søgefeltet øverst på Havenyt's side. Karna Maj fortæller i artiklen hvad der skal gøres hvornår - så jeg vil bare ønske dig god arbejdslyst !
Med venlige hilsner fra
Lone
Skrevet af: Lise D, 23. marts 2011 kl. 9.09
Jeg ville også vente lidt - på denne årstid har jeg dog normalt givet kalk og jern vitriol (for at fjerne mos) og givet den første omgang gødning til plænen.
Jeg plejer at nærme mig påske før jeg går igang med vertikal skæreren og riven og fjerner mos i store mængder.
Skrevet af: Kim Nielsen, 24. marts 2011 kl. 12.37
Hej
Du kan godt fjerne grene, blade og sneskimmel nu - men det skal forgå med en meget let rive. Der må endnu ikke rives op i jorden.
Jeg har lige (i dag d. 24/03) gået plænen efter med en rive og kun lige taget overfladen. Til min store glæde kan jeg konstatere, at der er grønt frisk græs under de sneskimmel ramte områder - så helt dødt er græsset altså ikke :)
Vh - Kim
Skrevet af: Kim Nielsen, 27. marts 2011 kl. 13.05
Lige et lille tip...
Du kan så en lille plet græs nu og så holde øje med, hvornår den begynder, at spire. Ligeså snart du ser de første grønne spire - så er tiden inde til, at efterså :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.