Skrevet af: Johan Møller, 26. marts 2011 kl. 18.20
Jeg har lige købt en siveslange men jeg syntes ikke det er alle steder på slangen hvor vandet siver ud. Kan det være kvaliteten ( den billige købt i silvan) eller har det noget at gøre med om den skal ligge vandret ??
jeg vil gerne have et råd da jeg skal til at plante rigtig mange roser og jeg vil nødig have at alle planter er plantet og jeg skal til at tage slangen op igen.
vh
Johan
Skrevet af: Clara Andersen, 26. marts 2011 kl. 21.10
Siveslanger er sarte, de små huller stopper let til, hvis man bakser dem ned i jorden, hullerne kan også kalke til. Har selv haft en fra Silvan, den fungerede ok i starten, men er jo ikke særlig bøjelig. Efter en halv sommer fungerede alle huller ikke og jeg forærede den væk trods de 200 kr., den havde kostet
Skrevet af: Boi Jensen, 27. marts 2011 kl. 20.00
Hej Johan og Clara
Jeg bruger noget der hedder T-tape - drypvandingsslange og det virker upåklageligt - og er tilmed billigt. Problemet er bare at det sælges i store ruller og derfor er det ofte optimalt at købe noget brugt i mindre portioner - og så er det stort set så billigt, at det at bruge det og smide det væk, når der enten går hul på slangen, eller det ikke skal bruges mere.
Det virker sågar ved så lidt tryk, at jeg kan have en 20 liter tønde stående på en trillebør og slutter den til slangen, så løber der lige meget ud i hele længden. Hullerne er for hver 20 cm.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.