Forum

Tilplantning af skåning

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ditte Nicolajsen, 13. februar 2004 kl. 11.48

Vi har netop bygget nyt hus, i et lidt kuperet område. Til den ene side har vi en skrånning ind til naboen som er godt en meter bred, knap en meter høj og ca. 35 meter lang. På toppen har vi aftalt med naboen at vi skal have en hæk (liguster eller bøg).

Mit spørgsmål er hvad skal jeg plante på skrænten så den bliver let at holde, men samtidigt er flot (da halvdelen er ud for vores terrasse).

Jeg har selv tænkt på nogle buske som Sommerfuglebusk, dronningebusk, stokroser eller måske buskroser.

Er det en god ide med barkflis i bunden eller er det bedre med bunddækken til at holde på jorden.

Det er vigtigt at det bliver let at holde, da jeg absolut ikke er luge menneske!.

På forhånd tak for evt. svar.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 13. februar 2004 kl. 23.19

Ja, bunddække er bedre til at holde på jorden end barkflis. Jeg har også en hæk på en skråning, og har plantet vintergrønt (vinca) for at holde på jorden, det er tilmed stedsegrønt.

Hvad med at starte med at så stokroser, de giver blomst 2. år og kan altid fjernes igen. Under dem kan kodriver eller erantis trives. Med nogle pæoner og grupper af tulipaner er året dækket ind med blomster. (Dronningbusk bliver nok for stor).

Nyt svar til emnet »Tilplantning af skåning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Tilplantning af skåning

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider