Forum

Duft

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kathrine Andersen, 3. april 2011 kl. 15.53

har en vestvendt terrasse med et afskærmene træværk omkring. ville gerne beplante den med en duftende plante da soveværelses vinduet er lige ved.
kaprifolier har jeg selvfølgelig tænkt på. hvor meget plads skal de have at plantes på+ der er kun en smal stribe jord mellem flise og plankeværket.
og findes der nogen ikkegiftige der stadig dufter? vil ikke gerne ha barnet spiser giftige bær

eller er der nogen andre forslag til egnet kønne duftplanter?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 3. april 2011 kl. 18.27

Lavendel dufter godt, også når den er afblomstret og den kan lide at stå et varmt og tørt sted.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helena Andersen, 4. april 2011 kl. 17.36

Tænk måske at Lavendel også tiltrækker bier når det er tid, måske lidt træls lige ved soveværelset.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 4. april 2011 kl. 21.39

Mon ikke planter dufter for at tiltrække insekter - så dyrene bliver svære at undgå. Udover lavendel og anisisop, der begge tiltrækker smukke sommerfugle, kan jeg rigtig godt lide
kommen, som har en fin blomsterduft. Den er to-årrig, selvsår flittigt, og så kan man jo høste frøene.
Almindelig baldrian dufter vildt af vanilje, men er ret høj - ca 1 meter.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 5. april 2011 kl. 8.51

Hej. Lavendler giver en dejlig diskret duft i soveværelset. Jeg har selv lavender stående langs min husmur, herunder under soveværelsesvinduet og det er en dejlig ting - også at vågne til lyden af summende insekter i morgensolen - og vi har aldrig nogensinde haft en bi, humlebi eller andre i soveværelset - hvad skulle de dog der når der er 25 meter lavendelhæk at boltre sig i??? :O)) Så plant du endelig lavendler - de dufter også om vinteren når man passerer dem - og DET er skønt!

Nyt svar til emnet »Duft«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Duft

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider