Skrevet af: Jens Ledet, 18. april 2011 kl. 13.24
Hejsa, jeg har haft den uheldige oplevelse at min kæreste fik ved en fejl hældt benzin i et af vores blomsterbed i haven. Jeg havde en spand stående med benzin da jeg har rodet lidt med havetraktoren, og det troede hun var regnvand så det røg da i et bed...
Tror i alt i bedet dør nu eller hvad skal jeg forvente? der er ca hældt 2 liter i bedet som er ca 2x3 meter
Mvh Jens
Skrevet af: Anja Egeriis, 18. april 2011 kl. 15.13
UPS!
Jeg tror ikke lige, at de fleste planter gror godt med benzin som gødning...
Jeg ville nok fjerne en god del af jorden, lige der hvor det landede, og fylde noget ren jord i hullet.
Skrevet af: Lone Brems, 18. april 2011 kl. 17.32
Hej Jens Ledet
Nu er det jo nok for sent til at komme i kontakt med Teknisk Forvaltning i din kommune i dag....
Men hvis I går og tænker på, om der mon er skadevirkninger som er alvorlige er det et godt sted at få information både om risiko og hvad I selv kan gøre for at rense op efter den spandfuld benzin, der havnede i blomsterbedet.
Vær opmærksom på, at man som privat kan aflevere forurenet jord op til en mængde på 1 kubikmeter på den kommunale genbrugsstation.
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Jens Ledet, 19. april 2011 kl. 13.07
Jeg takker for info og renser jorden op :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.