Skrevet af: Mark Hansen, 20. april 2011 kl. 18.48
Jeg har to stauder i haven, som jeg ikke ved hvad hedder. Er der nogen der kan hjælpe? Jeg er lidt i tvivl om den første er ukrudt, men jeg har ladet den vokse for at finde ud af det.
Den har meget bløde blade når man stryger dem og den blomstrer lige nu.
Skrevet af: Mark Hansen, 20. april 2011 kl. 18.50
Den næste er måske lidt sværere idet den først er på vej op nu. Den blomstrer meget sent i efteråret, hvis den overhovedet når at blomstre før frosten kommer. Blomsterne er blå-violette og minder lidt om purløgsblomster, bare mørkere. Den får ofte noget hvidligt stads på sig i efteråret og tager derfor på bladene mere karakter af en grålig-sølvagtig farve.
Skrevet af: Mark Hansen, 20. april 2011 kl. 18.52
Den første er i øvrigt ikke mere end 30-40 cm høj, mens nr. 2 let kommer op i 1,20-150 m højde.
Skrevet af: Pia Bro Christensen, 22. april 2011 kl. 9.16
Den første ligner en art af forglemmigej (Myosotis). Den er toårig.
Den anden er en staude, - ligner en af de mange høstasters vi har i haverne...
Påskehilsner fra Pia
Skrevet af: Pia Bro Christensen, 22. april 2011 kl. 9.16
Den første ligner en art af forglemmigej (Myosotis). Den er toårig.
Den anden er en staude, - ligner en af de mange høstasters vi har i haverne...
Påskehilsner fra Pia
Skrevet af: Mark Hansen, 23. april 2011 kl. 11.04
Hej Pia, tak for svaret. Så fik jeg styr på navnene. Det var godt jeg ikke fjernede den første i den tro at det var ukrudt så. Det passer også godt med at du siger den er to-årig, for den var der også sidste år som en lidt mindre plante, men uden blomstring.
vh. JOC
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.