Forum

Roser alder.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Willy Jensen, 21. april 2011 kl. 20.10

For 8 år siden plantede vi et bed med godt 25 Buff Beauty.
Iår ser det forfærdeligt ud.
Roserne er stor set gået ud. Grenene døde og knopper ganske få.
Hvor gamle kan man forvente denne rose kan blive?
Mvh
Willy

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 21. april 2011 kl. 21.00

Jeg tror ikke problemet er rosernes alder, snarere den hårde vinter. Jeg kender flere der har samme problem.

I må jo prøve at beskære de døde grene af og så se, hvad der sker.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 21. april 2011 kl. 22.07

Hej Willy Det var egentlig et godt spørgsmål, hvor gammel en rose kan blive, jeg ved det ikke, men jeg har en der kom frem i 1955, (jeg arbejdede dengang i et stort rosengartneri i udlandet) d.v.s. den er kun 56 år, til gengæld er den flyttet nogle gange i tidens løb, hvor den så er plantet lidt dybere hver gang. Selv om roserne kan fryse ned, er der for det meste en lille rest kraft i dem, så de kan skyde fra bunden, men så skal du knibe toppen, før den går i blomst for at den skal skyde flere grene. Hilsen Henry G.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 21. april 2011 kl. 22.24

Det lyder som en sandsynlig forklaring med den hårde vinter - jeg har også mange døde grene på roserne i år....

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 22. april 2011 kl. 22.12

Denne vinter var også hård ved mine roser, selv en stor New Dawn klatrerose gav op og er død. Flere andre måtte skæres i bund, men har nye skud tæt på roden. - Fint nok for mig, for jeg er ikke særligt god til at beskære dem kraftigt nok. Så må man lære det på den hårde måde...

Nyt svar til emnet »Roser alder.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Roser alder.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider