Forum

Hvornår springer Figentræet ud?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: A.K. Rasmussen, 29. april 2011 kl. 10.37

Hej Foru.

Jeg købte sidste en et lille Smyrnafigentræ fra Bornholm. Det har været RIGTIGT got beskyttet i vinter, men står selvfølgelig udendørs, men op ad en vestvendt mur.

Der er dog ikke begyndt at komme antydning til udspring endnu - "knopperne" ser ret små og tørre ud. Er det dødt eller springer det bare sent ud?

Vh
Anders

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Bro Christensen, 29. april 2011 kl. 12.09

Det er sikkert ikke dødt. Men muligvis frosset tilbage på sidste års nyvækst. Jeg har set relativt nyplantede figner, som først gav livstegn i juli efter en hård vinter. Jeg har selv en 21 år gammel figen, som heller ikke er begyndt at skyde - men det er tydeligt, at den er frosset en del tilbage - måske op til 40 cm på udsatte grene! Det gør ikke så meget - den trænger alligevel til beskæring. Men du må væbne dig med tålmodighed overfor din lille nye....

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.K. Rasmussen, 29. april 2011 kl. 14.29

Tak for dit svar, Pia.

Er det en god idé at vande træet i mellemtiden med jævne mellemrum? Træet er som nævnt plantet sidste sommer og er knu knap 30cm højt, og kun ca. 2 år gammlet, vil jeg tro. Desuden er det plantet i lidt porøs jord hvor udhænget fra taget medfører at der ikke falder så meget vand.

Vh
Anders

Nyt svar til emnet »Hvornår springer Figentræet ud?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvornår springer Figentræet ud?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider