Skrevet af: L. Ditlev, 8. maj 2011 kl. 12.06
Jeg har 5 planter i min nye have som jeg virkelig ikke aner hvad er. Vil derfor høre om ikke i kan være behjælplige med at klarlægge det for mig.
Dette billede er af en plante der kryber over jorden. Den gror i et sydvendt bed.
Skrevet af: L. Ditlev, 8. maj 2011 kl. 12.10
nr. 2 er et træ vi har i haven. Jeg har ladet mig fortælle at det hedder bæverask eller måske bæverasp. Men jeg synes ikke de billeder jeg finder når jeg googler navnene passer på dette træ. Det starter med at "blomsterne" springer ud og derefter følger bladene. Ligenu er den ifærd med at smide alle knopperne fra "blomsterne". Der har været en hel enorm aktivitet i trækronen af bier og andre insekter.
Skrevet af: L. Ditlev, 8. maj 2011 kl. 12.15
nr 3 er hvad jeg tror en krydderurt. Nogle af mine venner siger det er en mynte af en art, men jeg er ikke sikker. Den dufter desværre ikke som noget jeg har duftet til før, men den er meget bitter i duften. Jeg er bange for at bruge den, skulle den nu ikke kunne spises.
Skrevet af: L. Ditlev, 8. maj 2011 kl. 12.18
Nr. 4 er et træ eller en busk. Den er ikke så høj - ca 1½-2 m. - men det er nok mest fordi den er blevet skåret kraftigt tilbage. Stammen er ca. 20cm tyk, og den er så blevet skåret over en gang så der nu er mange nye tyndere grene på.
Skrevet af: L. Ditlev, 8. maj 2011 kl. 12.21
nr. 5: er en plante der begyndte at spire så snart frosten var væk. Den er let behåret - hvis man kan sige det. Den er meget fløjlsblød. Den er sådan set meget pæn, men er det bare gang ukrudt så vil jeg gerne af med den, før den er lige ved siden af min nyanlagte urtehave.
Jeg håber virkelig der er nogen der kender nogle af de her planter. Det gør tingene så meget nemmere når man ved hvad tingene er, når man skal passe dem.
Skrevet af: René Wutborg, 8. maj 2011 kl. 18.25
Hej Ditlev
Mine bud:
2) Ahorn
3) Oregano
4) Spids-Løn
5) Kongelys
mvh
R. Wutborg
Skrevet af: René Wutborg, 8. maj 2011 kl. 18.30
Hej Ditlev
nr 1) smuttede fra listen, der skulle have stået:
1) Vild-vin
mvh
R. Wutborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.