Skrevet af: Bente Madsen, 9. maj 2011 kl. 14.00
Nogle af min klatreroser er slemt frostskadede. En er det gået så hårdt ud over at jeg har skåret den helt til jorden, hvor den dog skyder flittigt nu. Men der er et par stykker Albertine og Paul Trason, som jeg ikke har nænnet at klippe helt i bund. Jeg har dog fjernet nogle hele grene fra bunden og ladet dem med liv i blive. De skyder også lidt hist og pist men ikke særligt overbevisende. Jeg overvejer om det ville være bedst at skære dem helt ned, så de kan bruge krudtet på nyvækst og ikke skal kæmpe med at sende energi tre meter op til et sølle skud.
vh
Bente Madsen
Skrevet af: Helle *, 9. maj 2011 kl. 15.54
Hvis du har givet den gødning, så tror jeg den kommer.
Hvis du alligevel påtænker at beskære den yderligere, så kan du jo nøjes med at tage et mindre stykke, feks 1/3.
Ja roserne har lidt under den lange vinter, men heldigvis kommer de fleste igen. Jeg har valgt at beskære voldsomt på mange af mine roser i år, det passer godt til naturens eget oplæg. Mest fordi jeg i flere år ikke har beskåret så meget.
Mine Raubitter, som jeg ikke klipper så meget, kommer også kun forsigtigt frem, men da grenene er hvide indvendig, så er jeg sikker på de nok skal komme.
Men majmåneds nattefrost havde jeg ikke lige haft med i planerne, heldigvis ser det ud til at selv det har roserne klaret, på trods af at de blev beskåret i april.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.