Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 11. maj 2011 kl. 12.16
Vi har en stor flot troldpil i haven, som vi har nydt meget de 6 år vi har boet her. De smukke lysegrønne blade er så kønne, og der er godt lysindfald i træet. Sidste år begyndte træet så at sygne hen - der var ikke mange blade på. Jeg gav skylden på den hårde vinter. I år er samme fænomen, og mere udpræget. Der er nu decideret tørre grene på træet og det skyder primært i spidsen af grenene. Se billeder. Er mit smukke træ ved at dø - og hvis ja, hvorfor? Kan jeg gøre noget, eller er træet bare ved at nå sin maksimale alder?
Billede 1: www.klittum.dk/havenyt/troldpil1.jpg
Billede 2: www.klittum.dk/havenyt/troldpil2.jpg
Skrevet af: Lis P., 12. maj 2011 kl. 9.22
Det tror jeg Jes, vores så også sådan ud, for tilsidst at dø, men tag nogle friske grene plant dem i fugtig jord eller sæt dem i vand så slår de nemt rødder og du kan lave et nyt træ, den fugtige jord synes jeg giver bedst resultat, da de nye rødder på trolpil er sprøde og nemt knækker.
Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 12. maj 2011 kl. 9.25
Ja, det er jo ikke en pil for ingenting. De er som regel nemme at stiklingeformere. :) Men det tager immervæk en del år før den bliver så stor som moderplanten. :'-(
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.