Skrevet af: Birgitte Nielsen, 19. maj 2011 kl. 10.44
Jeg har to roser - Astrid Lindgren og Schneewittchen ca 60-70 cm høje - som jeg købte sidste år og satte i hver sin store pilefletkurv. De er kommet fint her i foråret, men det er som om de i de sidste uger er gået i stå og har fået et noget gulligt udseende. Bladene ser fine og friske ud uden tegn på sygdom, men de vokser ikke. De har fået hver en lille håndfuld osmo rosengødning for ca en måned siden. Er de for store til at stå i potter? Eller hvad kan der være i vejen.
Venlig hilsen Birgitte
Skrevet af: ’Trine Petersen, 19. maj 2011 kl. 17.37
Jeg ved ikke om de er syge, men jeg har meget dårlige erfaringer med roser i potter - de går altid til her hos mig, også i store potter - så måske er det samme problem hos dig. Hvilken jord har du sat dem i?
Skrevet af: Birgitte Nielsen, 19. maj 2011 kl. 20.04
Jeg har plantet dem i noget god pottemuld, og så gødet dem lidt - men jeg har ikke skiftet jorden i år. Måske har du ret i det med roser og potter, måske er det bare det
Skrevet af: Helle *, 20. maj 2011 kl. 9.10
Jamen hvis ikke du har skiftet jorden ud og givet dem rosenjord, så er det nok der problemet ligger.
Roser kræver meget gødning, og især fosfat. Der er meget fosfat i hønsegødning.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.