Forum

Min første krukke på terassen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge Christoffersen, 19. maj 2011 kl. 22.46

Hej

Jeg er lige flyttet og har dermed fået en lille terasse.
Jeg har fået foræret min første krukke og så ville jeg gerne høre folks anbefalinger...

Jeg søger en plante/blomst, som man kan have fornøjelse af det meste af året (lang blomsterperiode) og så må den gerne være nem at passe...??
Størrelse: vil jeg nok kalde mellem. Det er ikke en mega krukke, men heller ikke helt lille.

Og så måske nogle generelle råd til min første krukke på min nye terasse...??

venlig hilsen
Inge

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 21. maj 2011 kl. 11.10

Hej Inge Christoffersen

Jeg tænker, at det kan være meget nyttigt for dig at kigge lidt rundt i Claus Dalby's bog "Min krukkehave" Forlaget Klematis, 2005
Dit lokale bibliotek kan skaffe den - ISBN nummeret er 87-7905-998-8

Du kan finde masser af forslag til planter, der kan passe til dine ønsker plus forskellige praktiske råd om dræning, jordblandinger, vanding osv.

Hvis du for eksempel kan lide at bruge krydderurter er der mange af dem, det er let at dyrke. Nogen kan vokse sammen i en krukke, så du på den måde kan opnå en lang blomstringsperiode.
En del krydderurter tåler nogen tørre perioder, så de klarer at der er små pauser i vandingen, mens man er på ferie :-)....

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Min første krukke på terassen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Min første krukke på terassen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider