Forum

Violfrøstjerner

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rie Brogaard Aeppli, 25. maj 2011 kl. 9.33

Efter alt hvad jeg kan se, må violfrøstjerner elske at bo hos os, så jeg såede sent vinter en hel kassefuld, satte den i koldbænk mens der stadig var sne og kuldeog ventede spændt på de mange nye planter, men ingenting skete- kan nogen fortælle mig, hvordan jeg får violfrøstjerner til at spire ?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 26. maj 2011 kl. 0.31

Hej Rie.

Jeg prøvede for mange år siden, at få haveselskabet til at hjælpe mig med at få violfrøstjerner til at gro her i haven. Men fik den besked, at det ikke var noget folk ville have i haven.

1 år efter viste Søren Rye Petersen (på TV) stolt sin have frem, med en masse violfrøstjerner i, som han vel som det han plejer at vise frem, har fået "på prøve" diverse steder fra (dengang var han formand for haveselskabet).

Men det er endt med at jeg fandt en planteskole der kunne skaffe mig små potteplanter, som jeg plantede mellem mine juleroser / påskeklokker.
De står og så'r sig selv, det er måske nok også det letteste for os mennesker, det samme sker med mine Helleborus, som de jo stå imellem, dem har jeg også i mange år prøvet at så i små kasser, uden større held.
Hvis du køber 1 violfrøstjerne, så har den sået en masse, som spirer frem næste år uden besvær for dig.
Mine Helleborus har jeg købt / hentet her: www.gartnerietspiren.dk/
De så'r også villigt sig selv.

Venlig hilsen
Holger Pedersen

Nyt svar til emnet »Violfrøstjerner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Violfrøstjerner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider