Skrevet af: Birgitte Nielsen, 5. juni 2011 kl. 14.44
Sidste år købte jeg nogle historiske roser, en af dem, som jeg desværre ikke mere husker navnet på, viste sig at være en rosa mundi (tror jeg nok), da den sprang ud, hvilket ikke var det, der stod på den. Pyt tænkte jeg, for jeg elsker rosa mundi. Den står i en stor potte og efter afblomstering stod den bare og satte nye skud. I år kom den fint igen med blade og nye skud, men ingen knopper. Så pludselig forleden dag, hvor jeg vender krukken, ser jeg at der er en anden rose, helt andre blade og blomsterknopper. Og så var det jeg blev lidt mystificeret, for det er jo den, der ligner rosa mundi, slet ikke den anden ... eller hvad? Er der mon nogen der kan sige mig, hvad det er, der er i potten, evt hvad det er der sket.
Mange solskinshilsner
Birgitte
Skrevet af: Birgitte Nielsen, 5. juni 2011 kl. 14.45
Og her et billede af rosen som den så ud sidste år
Skrevet af: Jens J., 5. juni 2011 kl. 21.08
Det lyder somom den har sat rodskud, så du både har skud fra den rose der er podet på roden sat skud fra den rose der fungerer som rod.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.