Forum

Hvilken busk er det?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pernille Hviid, 30. juni 2011 kl. 12.18

Denne busk står i min baghave (i Frankrig). Er der nogen der kender den? Jeg synes egentlig den er ret grim. Stor og strittende og rodet, men jeg mangler på den anden side buske i haven. Kan den stammes op, skæres tilbage - eller hvad vil i anbefale
Vh
Pernille Hviid

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille Hviid, 30. juni 2011 kl. 12.20

PS. Vigtig tilføjelse ... billedet er fra marts måned, herhjemme ville den nok blomstre lidt senere.
Venligst Pernille Hviid

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 30. juni 2011 kl. 13.18

Hej Pernille
Jeg har selv en der ser ligesådan ud. Min, har jeg fået at vide, er en Japansk Kvæde.
Den er generelt et stort bundt lange strittende grene med få blomster og lejlighedsvis grønne blade i spidserne.
Jeg har i år klippet ca. ½-delen af grenene ned til ½- 1 meter og afventer nu hvordan den tager det.
Hvis den tager det pænt, til næste år, så får resten en tur også.

mvh Vibeke

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johan Præst, 30. juni 2011 kl. 14.03

Jeg vil da ligeledes mene, at blomsterne ligner Japansk Kvæde.

Kærlig hilsen Johan Præst.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille Hviid, 1. juli 2011 kl. 9.32

Kære Vibeke og Johan.
Det er givetvis rigtigt og jeg tænkte også i den retning, men så vidt jeg har bemærket bærer den ingen frugter, og det troede jeg hørte med til at være Japansk Kvæde. Men at den ikke bære frugter kan måske skyldes andre forhold ... Under alle omstændigheder, tak for Jeres svar
Pernille

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 1. juli 2011 kl. 11.14

Kære Pernille
Den kan mangle bestøvere. Hvis der ikke er andre "æblesorter" inden for en rimelig afstand, bestøves blomsterne ikke og derfor ingen frugter.

mvh Vibeke

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille Hviid, 1. juli 2011 kl. 20.08

Sherlock Vibeke! Jeg tror du har ret. Så måske får jeg kvæder i tilgift, når jeg planter æbletræer til efteråret ...
Tak
Pernille

Nyt svar til emnet »Hvilken busk er det?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvilken busk er det?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider