Skrevet af: Morten Rasmussen, 2. juli 2011 kl. 10.59
Hej alle
Jeg har pt besøg fra Indonesien - de er vilde med nogle af de sommerblomster jeg selv har dyrket fra frø og ville ønske de kunne tage dem med hjem. Jeg har stadig frø tilbage som de kan få, feks. petuniaer. Mit spørgsmål er så :
Hvordan vil vores "danske sommerblomster" klare den i et land hvor der er konstant varme? Vil de bare blive ved med at gro/blomstre?
Mvh
Morten
Skrevet af: Brian Jensen, 2. juli 2011 kl. 12.11
hvis de vil tage frø med fra Europa så hvis tolden finder dem får de en bøde da det ikke er lovligt og indpoter planter og fra uden for eu landende
Skrevet af: Søren, 2. juli 2011 kl. 13.46
Ja, men risikoen for at tolderne finder et par poser blomsterfrø er altså mikroskopisk, specielt hvis de lægger dem i kufferten og ikke i håndbagagen.
For nu at vende tilbage til spørgsmålet - så kan langt de fleste "danske" sommerblomster fint gro i et varmere klima end vores. De fleste at dem stammer jo fra meget varmere lande (hvilket er grunden til at vi kun kan dyrke dem i de varmeste måneder). F.eks. kommer Petuniaen fra Sydamerika.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.