Skrevet af: L. Ditlev, 3. juli 2011 kl. 22.04
Jeg har et bed der er østvendt. Det er kun om morgenen der er sol. Tænkte om nogle vidste om der kunne fåes nogle roser der ikke havde noget mod sådan en placering. Der står i forvejen 4 rhododendron planter som den tidligere beboer har plantet i bedet.
Skrevet af: L. Ditlev, 3. juli 2011 kl. 22.08
Det glemte jeg at sige. Det er fordi jeg planlægger at flytte rhododendronerne op i rhododendronbedet da de ikke er plantet i surbundsjord og derfor ikke trives. Derfor er jeg ved at planlægge hvad der skal være der i stedet, og jeg kan godt li roser, men har i nogle gode ideer til andet er det meget velkomment. Bare noget der blomstrer - ikke stedsegrønne planter - Jeg har haft rigeligt af grønne planter i de 10 år jeg har boet i lejlighed. :-)
Skrevet af: Karen Riemenschneider, 3. juli 2011 kl. 22.53
Hej L.
Jeg har en klatrerose, New Dawn, som kan klare at der ikke er sol dagen lang. Min står under et udhæng og får kun begrænset med sol og lys. Det er en gammelkendt god sort, som jeg kan anbefale. Den er hvid med et let rosa skær.
Mvh. Karen
Skrevet af: Bente Madsen, 4. juli 2011 kl. 9.45
Hej
Jeg har tre Mme Alfred Carrière, der kun formiddagssol. Bortset fra denne vinter, der var noget hård ved dem har de trivedes fint. De vokser flere meter hen af hegnet og op i træerne bagved. På samme hegn har jeg to Awakening, der trives rigtigt dårligt, hvilket undrer mig en del da de skulle være en sport af New Dawn. Men Mme Alfred Carrière har overtaget hele hegnet, så det gør ikke noget. Se evt. rosenposten.dk
mvh
Bente
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.