Skrevet af: Ida E., 9. juli 2011 kl. 22.05
Hej Havenyt
Jeg håber, I kan hjælpe med at finde ud af, hvad rosen på billedet hedder, og hvordan den skal passes - er den fx remonterende, og skal den klippes ned til april?
Rosen er 3-4 meter høj.
På forhånd tak!
Ida E.
Skrevet af: Brian Jensen, 10. juli 2011 kl. 2.58
det kan godt line en new dawn
Skrevet af: Ida E., 10. juli 2011 kl. 12.44
Hej Brian
Mange tak for dit svar!
Jeg har læst mig til, at New Dawn er remonterende. Men jeg er i tvivl om, hvorvidt min rose så virkelig er en New Dawn - for hvis du ser på vedhæftede billede, er det som om, at den smider næsten alle blomsterne på en gang.
Jeg har ikke nok forstand på roser til at vide, om dette har noget at sige.
Men hvilken rose, tror I, det ellers kan være - hvis det ikke er en New Dawn?
På forhånd tak!
Ida E.
Skrevet af: Helle *, 10. juli 2011 kl. 12.53
Jeg er ret sikker på det er en New Dawn.
Er det regnen som har slået blade af blomsterne? Der er sikkert også nye skud på vej? Ellers kommer der snart nogle flere, husk at den skal have gødning igen omkring dette tidspunkt.
Skrevet af: Ida E., 10. juli 2011 kl. 13.10
Hej Helle-Sofie
Mange tak for dit svar :)
Det kan godt være, at det er regnen, der har været skyld i rosens tilstand. Den står også lige ud til et havnebassin uden megen afskærmning.
Jeg går i gang med at sætte mig ind i pasning af New Dawn.
Mvh.
Ida E.
Skrevet af: Eivin Knidsen, 11. juli 2011 kl. 14.13
Hej Ida, maa jeg da ikke foreslaa om du orienterer dig paa følgende hjemmeside: www.rosenposten.dk
Her kan man da finde saa mange gode raad og tips.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Ida E., 12. juli 2011 kl. 0.05
Hej Eivin
Mange tak for rådet. Det vil jeg følge!
Mvh.
Ida
Skrevet af: Tina F., 24. juli 2011 kl. 14.55
Vi har også sådan en, den blev beskåret RET kraftigt for ikke så længe siden, da den var så stor og tung, at den simpelthen væltede forover! Men... Mit spørgsmål er så... Den har fået meldug (???) på alle blade. Jeg har prøvet med sæbevand efter råd fra min svigermor (vi har overtaget huset fra dem og rosen er meget gammel), men det hjælper ikke.
Andre gode råd?
Takker :-)
Skrevet af: Helle *, 26. juli 2011 kl. 2.55
Meldug kommer af at planten ikke fik nok vand i foråret. Så det kan du ikke gøre noget ved nu. Men næste år vil det ikke give problemer.
Så fortvivl ikke, men sørg for rosen for væske nok i forårs
månederne.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.