Skrevet af: John Hagel Mikkelsen, 15. juli 2011 kl. 18.42
Vi vil gerne supplere et par nåletræer med samme sort, men trods søgning har ikke ikke kunnet bestemme hvilken sort dette er. vedhæfter foto af de 2 træer og nærfoto.
Håber nogle kan hjælpe. Hilsen John
Skrevet af: John Hagel Mikkelsen, 15. juli 2011 kl. 18.45
Vedhæfter også lige et nærfoto af gren
Skrevet af: Michael Sejer, 15. juli 2011 kl. 20.12
Hej
Det er en cypress, ligner lidt sorten 'Ellwoodii'
Vh
Michael
Skrevet af: Else B.H., 15. juli 2011 kl. 21.36
Hej John..
Umiddelbart synes jeg nu ikke det ligner hverken cypres eller thuja men nærmere en enebær.. mest fordi nålene "stritter" ud fra grenen og ikke ligger tæt ind til grenen..
Hilsen Else
Skrevet af: John Hagel Mikkelsen, 17. juli 2011 kl. 9.39
Tak for forslagene. Jeg har selv tænkt at det kunne være enebær, idet et pæretræ i haven har fået denne svampelignende sygdom, der overføres fra enebær, men disse træer har aldrig båret bær, hvilket taler imod. Det kunne være sorten Ellwoodii, men jeg synes Ellwoodii vokser mere søjleformet end disse træer i min have. Jeg vil dog overveje at supplere med Ellwoodi, med mindre der kommer andre forslag.
Skrevet af: Henry G., 17. juli 2011 kl. 11.34
Hej John H.M.
Jeg tror ikke det er enebær, men nærmere Hønsebenstræ Thujobsis dolobrata, prøv at søge på google, skriv Hønsebenstræ og du får de forskellige beskrivelser af højde og drøjde.
Jeg ved ikke om enebær smitter pæretræer, men det gør Taksus (Taks) Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.