Skrevet af: Ditlev Sørensen, 21. juli 2011 kl. 21.20
Hvad er dette for en plante??? Den har nærmest en tue af blade nede ved bunden og så de fine lyserøde blomster på lange stængler. Den har klaret sig i en upasset have i flere år og nu bliver den reddet til et nyt bed.
mvh
Ditlev
Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 21. juli 2011 kl. 21.35
Det er en Heuchera (alunrod på dansk) og er en staude. Den kan godt frøformere sig lidt, men ikke så meget at den kan karakteriseres som ukrudt. Meget nøjsom når først den er etableret.
Skrevet af: Ditlev Sørensen, 22. juli 2011 kl. 7.59
Jeg havde også troet at det var en alunrod, men alle de eksemplarer jeg har kunnet finde i planteskolen har haft let krøllede blade og mørkere blade. Men der findes nok mange forskellige sorter. Jeg takker for svaret og vil nu gå igang med at redde alle de eksemplarer der er i det gamle bed ;O)
mvh
Ditlev
Skrevet af: Eivin Knidsen, 23. juli 2011 kl. 12.38
Ditlev, det er nemmerlig helt rigtigt, det du der paapeger. Der findes faktisk omkring 40 arter af alunrod.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Tina F., 24. juli 2011 kl. 14.34
Har flere klynger af alunrod i vores gårdhave... Sammen med lavendel er den helt fantastisk og Jeg bliver mere og mere glad for dem :-) Håber du bliver ligeså glad for dine, den har en god lang blomstring :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.