Skrevet af: Trine Hansen, 31. juli 2011 kl. 14.34
Jeg har netop idag købt en stor flot sommerfuglelavendel, jeg synes de er så smukke!
Der står på den, at den er vinterhårdfør. Vil det sige jeg jeg kan plante den i jorden og forvente at se den igen næste år?? Kan den stå i en krukke på terrassen vinteren over?
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 31. juli 2011 kl. 17.32
- der er ikke ret mange planter der kan stå i en krukke om vinteren -skal den det så skal krukken graves ned eller sættes frostfrit så den ikke får indfrysning gennem siderne -
MM
Skrevet af: Trine Hansen, 31. juli 2011 kl. 17.34
Jamen kan den så plantes ud i haven med succes.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 31. juli 2011 kl. 17.38
-det er nok den bedste løsning -
MM
Skrevet af: Tina K., 31. juli 2011 kl. 17.50
Tja, vinterhårdfør og vinterhårdfør - hvis du søger på sommerfuglelavendel i søgefeltet øverst til højre, så nævner andre, at den ikke tåler frost særlig godt - og de 2 sidste vintre har jo været slemme.
Jeg ville overvintre den i drivhus eller udestue for at være sikker - eller alternativt plante den et beskyttet sted og så vinterdække den.
Hilsen Tina
Skrevet af: Trine Hansen, 31. juli 2011 kl. 20.36
Har desværre hverken drivhus eller udestue. Kunne sætte den ind i mit skur, men det vil jo stadig være smadder koldt. Har ikke et ønske om at vinterdække planter. Hvis den skal stå i min have, skal den være nem at passe
Skrevet af: René J., 31. juli 2011 kl. 23.40
vinterdækning af planter, behøver ikke være mere end at smide lidt gran ud over de stakkels planter når du alligevel laver juledekorationer
René
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.