Forum

Pleje af roser

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kaj Erik Sommer, 7. august 2011 kl. 18.53

Vi har plantet nogle Pink the fairy og nogle Flamingo cover.De er som ventet meget pæne men skyder i vejret med en voldsom fart så de nu er 70-80 cm høje og vælter så omkuld.Skal jeg klippe det øverste stykke af som er over roserne eller hvad gør jeg ??? eller kommer der også roser der ?? det er vel upraktisk da man så er nødt at binde planten op.

med venlig hilsen

Kaj

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 7. august 2011 kl. 20.10

Du skal ikke klippe roserne - det er den måde de vokser på, sådan lidt overhængende, så det kan du ikke gøre meget ved. Hvis du vil have roser der står helt ranke skal du have fat i nogle andre sorter. :o)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke Toft, 13. august 2011 kl. 5.59

Hej Kaj
Jeg har fem Pink Fairy planter som fylder et 2m x 4m bed. Jeg har kunnet styre dem ved at afskære de nederste nye grene( vildskud), som ellers strækker sig ind i nabo-rosen. Hernæst har jeg formet rosenplanten, så den bliver ensartet ved at forkorte nogle af grenene. Herved har jeg fået fem fine rosen-puder, som står smukt ved siden af hinanden.Sådan har jeg gjort de sidste fem år og når vintertiden kommer og bladene er væk, så klipper jeg rosenerne ind og pakker strammerne ind i thuja-grene. Mvh. Rikke

Nyt svar til emnet »Pleje af roser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Pleje af roser

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider