Forum

Høstanemone… formering?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Uffe Steenberg, 18. august 2011 kl. 17.29

Kæresten og jeg har forelsket os i nogle planter i nabolaget, som vi har fundet ud af, er høstanemoner.
En hurtig søgning på nettet viser, at de kan formeres med rodstiklinger eller deling. Jeg tror dog ikke ejerne vil bryde sig om, at vi graver deres planter op eller deler dem! Er det nogen, der ved om man evt. kan formere dem via almindelige stiklinger??

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M.W. Iermiin, 18. august 2011 kl. 20.28

Høstanemonerene er lige nu suverænt flotte, og jeg har netop skåret/hakket en stor klump af mine, som naboen gerne vil have, det har vi stort set godt de sidste 5 år, og de kommer livligt igen. så mon ikke i kan forhøre jer om i må "hjælpe" lidt med begrænsningen :-)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 19. august 2011 kl. 7.34

Ellers så er der en del plantemarkeder her de næste par månder du kan se hvor og hvornår på haveselskabets hjemmeside.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette H., 19. august 2011 kl. 18.55

Den Blå Avis er også en mulighed. Der er en del som sælger høstanemoner fra egen have i øjeblikket - og det til overkommelige priser (10-20 kr)

Jeg her bl.a. set en fra Espergærde der sælger fuldvoksne (80-150cm) planter til ca. 15-20 kr. stykket....

Mvh.

Nyt svar til emnet »Høstanemone… formering?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Høstanemone… formering?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider