Skrevet af: Lone F., 4. september 2011 kl. 10.18
Men de er med fine grønne blade og cirka 80 cm høje og sunde og se på.
Fik jeg mon klippet dem for langt ned i foråret? (de plejer at stå med en masse blomsterstande i august-september).
/Lone
Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 4. september 2011 kl. 17.22
Hej,
jeg har samme problem - havde klippet mine ned ret sent, men så kom der alligevel frost en gang mere, som krævede en ekstra klipning i foråret.
Jeg nyder, at de ser så grønne og frodige ud nu, og forventer en 'mega-blomstring' til næste år som kompensation:)
Mvh
Lisbeth
Skrevet af: Lone Andersen, 7. september 2011 kl. 11.07
Hej
Jeg mener at have læst/hørt, at man ikke skal klippe hortensia ned, men kun de visne blomsterstande klippes af, det har jeg haft gjort de seneste år og har siden fået masser af blomster på planterne. Måske knap så mange i år som tidligere, men det kan jo skyldes den hårde vinter.
mvh/Lone
Skrevet af: ’Trine Petersen, 7. september 2011 kl. 11.30
Hortensia er mange ting, så om de kan klippes eller ej er forskelligt. men generelt skal de ikke beskæres, da næste års blomsterflor dannes på skud fra i år - dvs. at klipper du dem ned om foråret mister du årets blomstring.
Det samme sker selvfølgelig når de fryser tilbage og derfor er der mange hortensiaer uden blomster i år pga. den hårde vinter.
Så hvis vi får en mild vinter skulle du gerne kunne vælte dig i blomster til næste år - hvis du altså ikke klipper i foråret! :o)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.