Skrevet af: Martine Bach-Kristensen, 9. september 2011 kl. 18.19
Kan jeg mon lade mine krukker med hortensia og pelargonier overvintre koldt men frostfrit på loftet, eller skal de have en smule dagslys?
Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 10. september 2011 kl. 8.39
Du kan godt overvintre de nævnte planter mørkt og køligt - for pelargonier desuden frostfrit, men så snart der begynder at komme nyvækst i marts skal de have lys. Pelargonier der overvintres på denne måde skal stå meget tørt, da ellers får gråskimmel og andre svampeangreb og vil ofte gå tabt.
Skrevet af: Lis P., 10. september 2011 kl. 17.30
mange af de sorter indefor pelargonier klarer ikke den behandling med et mørkt loft, de dør det er kun de gamle sorter der kan klare sådan en behandling, især de nye med 3farvede blade kan ikke lide det de skal have 12-15 grader og vand,
Skrevet af: Bernhard Pedersen, 15. april 2014 kl. 13.34
Jeg har flere hortensiaer i krukker som har overvintret med vintermåtter omkring. Nu har jeg her i april fjernet vintermåtterne, der er nu mange lyse knopper. Hvad skal jeg nu gøre for at de kan blomstre lige så mangfoldigt som sidste år?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.