Forum

Ukendt plante?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lillian Rosendahl, 11. september 2011 kl. 14.41

Vi fik for flere år siden en plante foræret. Den skulle efter sigende være sjælden og jeg har da heller ikke set en magen til.
Den er nu meget stor - fylder det meste af en sydvendt mur, og blomstrer med nogle store flotte orange blomster.
Den visner helt ned hver vinter og ser meget tør ud. Den sidder nærmest fast i væggen.
Er der mon nogen der kan fortælle hvad det er for en plante, da vi meget ofte bliver spurgt?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 11. september 2011 kl. 17.55

Det er en campsis radicans, den er ikke så sjælden som den har været man har iår kunnet købe den hos Lidl til 40 kr tror jeg den stod til på et tidspunkt.
jeg har den selv og har haft den i mange år
MVH Lis

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lillian Rosendahl, 11. september 2011 kl. 18.33

Hvor fantastisk.
Tak skal du have, og nu har jeg læst en del om planten.
Det er ganske vist, at den ikke er sjælden, men flot er den i hvert fald :-)
Vores er ca. 10 år gammel og er efterhånden blevet 4,5 meter høj.
Nu kan jeg så give alle de "nysgerrige" navnet på den.
Med venlig hilsen
Lillian

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 11. september 2011 kl. 19.29

Lillian den er flot, jeg kan godt lide de orange blomster den har,
Du kan lave planter af den ved at tage træagtige stiklinger ca 20 cm lange og stikke i potter og anbring dem ude sted her i vinter, så skulle de kunne slå rødder, hvis der er frø kan du også frøformer den om foråret.
MVH Lis

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lillian Rosendahl, 11. september 2011 kl. 20.59

Tusinde tak igen.
Jeg er blevet rigtig meget klorere i dag, og så er det endda så længe siden vi fik planten.
Jeg må hellere forsøge at formere den, så alle interesserede kan få et eksemplar.
Jeg kan se på diverse billeder af en tilsvarende at de har flere blomster end vores, så en god omgang jordudskiftning til foråret er vist ikke af vejen.
Mange hilsner
Lillian

Nyt svar til emnet »Ukendt plante?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Ukendt plante?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider