Skrevet af: Tom Andersen, 4. oktober 2011 kl. 21.46
En i forsommeren indkøbt slyngrose med de flotteste dybgule blomster har blomstret fint, men blomsterne blev mere og mere blege og væk er den dybe gule farve.
Gælder der for roser som for Hortensia, at en faktor i jorden afgør farven?
Hvordan får jeg den dybe gule farve frem, så konen bliver glad igen :-)
Rosen er gødet med komposteret hestemøg og står i leret muld og er østvendt.
Skrevet af: Henry G., 4. oktober 2011 kl. 22.28
Hej Tom Chinatown`s farve er gul med lidt rosa, ikke dybgul, den er i familie med Fredsrosen "Peace". Uden nedklipning bliver det en mandshøj busketrose, ret rigtblomstrende. hilsen Henry G.
Skrevet af: Tom Andersen, 5. oktober 2011 kl. 7.12
Hej Henry
Nu bliver vi forvirrede i den lille familie :-)
Der har været dybgule blomster på, ca. 4 - 5 stk., og det var de første blomster på rosen.
På salgsskiltet står der: CHINATOWN, Courtyard, dyb gul blomst, 150 - 200 cm høj.
Planteskolen (Ellebæk på Fyn) præsenterede netop den rose for fruen, da en dyb gul rose blev efterspurgt.
Skidt, hvis du har ret :-)
Kender du en stor buskrose med dyb gule blomster?
Ser du, vi har stået og set på sådan en flot gul én i Odense, men ejeren kender ikke sorten....
Skrevet af: Henry G., 5. oktober 2011 kl. 20.48
Hej igen Tom.
Jeg kender ikke Chinatown med efternavnet "Courtyard", i mine kartoteker findes kun een Chinatown.
Der findes andre gule roser af samme type: `Golden Showers`er livlig gul
`Royal Gold` moderatvoksende, klatrerose stærk gul ret lang blomstringstid og fin duft, måske er det den i har set i
Odense så nu kan du måske gøre din bedre halvdel glad igen.
Hilsen Henry G.
Skrevet af: Tom Andersen, 6. oktober 2011 kl. 18.32
Henry - jeg siger tak og vil følge dine spor - jeg kan kun blive klogere på roser:)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.