Skrevet af: Ernst Jensen, 6. november 2011 kl. 9.37
I min have har jeg i sommerens løb haft et væld af skønne georginer. Den første nattefrost gjorde det hurtigt af med dem.
I min genbos have, som er i samme plan, er der stadig georginer i blomst. Kan nogen gi´ mig en forklaring på det. Planternes placering i forhold til hus - hække m.v. er næsten den samme.
Skrevet af: Henry G., 8. november 2011 kl. 16.59
Hej Ernst en mulig forklaring på dit spørgsmål er, at en iskold vind er "fejet" gennem din have og ikke hos genboen, det kan man se når det blæser, og frosten kommer mest fra oven, måske er der et par træer hos genboen, der beskytter mod den "nedfaldende" frost. Ved en regnvejrsbyge kan man jo også se en skarp linie mellem en våd og en tør flise.
Hilsen Henry G.
Skrevet af: Maj-Britt B., 8. november 2011 kl. 19.38
Hej Ernst.
Forklarer det kan jeg ikke, .....men jeg har /havde 2 akacietræer med et mellemrum på ca 3 meter....det ene gik ud hvert år!
Jeg har købt 4 nu....fordi jeg VILLE ha det mellemrum til feks. en hængekøje når træerne blev tykke nok til det....men...men....det ene gik til hvert år...!
Det andet stod/står stadig ca 1 meter fra hækken...klarer sig fint.....såååå vind , frost og vejr er nok ikke til at regne med....:0)
Skrevet af: Ernst Jensen, 9. november 2011 kl. 21.54
Mange tak! Nu er jeg så i øvrigt gået i gang med at grave georgineknoldene op og skylle dem og gøre dem klar til vinteropbevaring.
vh
Ernst
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.