Skrevet af: A.K. Rasmussen, 20. november 2011 kl. 19.35
Kære Forum.
Jeg påtænker at plante skovjordbær (fragaria vesca) som bunddække i et staudebed.
Jeg har andre steder guldjordbær (waldsteinia ternata) som bunddække og kan læse at den er fin i staudebede også.
Spørgsmålet går på om skovjordbær er for grådig til at der kan vokse andre stauder samtidig? (Jeg har under beskrivelsen ikke set den nævnt som bunddække til staudebede...)
Venlig hilsen
Anders
Skrevet af: Jørn Petersen, 21. november 2011 kl. 7.58
Jeg har 2 slags skovjordbær i haven, og jeg har haft dem i et bed, men fjernede dem, da de satte voldsom mange sideskud, og inden for kort tid, var de også i græsplanen og andre steder.
Skrevet af: A.K. Rasmussen, 24. november 2011 kl. 10.02
Hej Jørn.
Ja, de spreder sig, men jeg har en flisekant omkring mine bed, så jeg kan hakke uønskede udløbere af;-)
Har du nogen erfaring med plantning af andre stauder i en bund af skovjordbær?
Vh
Anders
Skrevet af: Mette Lund, 27. november 2011 kl. 10.11
Hej Anders
Som Jørn nævner det, så er skovjordbær meget aggressivt voksende, så de er kun velegnede til staudebede med lige så frodigt voksende planter- hos mig har de kvalt nogle af mine stauder bl.a. iris og vortemælk.
Mvh Mette
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.