Skrevet af: Gitte H., 15. januar 2012 kl. 9.05
Jeg har et område i min have hvor jorden er meget våd. I år har der stået vand over overfladen det meste af året. Der har tidligere været birketræer på området, så det har jeg valgt at holde mig til fremover også. Men er der nogen som kender til buske der kunne supplere birketræerne? Findes der nogle buske der kan tåle at stå med fødderne i vand?
Skrevet af: Boi Jensen, 15. januar 2012 kl. 12.28
Hej Gitte
En mulighed er hassel, men regn nu ikke med at de løser dine fugtproblemer, for i den værste fugtige tid trækker de ikke noget vand. Ellers er de bedste til at tåle vand om rødderne, ask og rødel.
www.de-gamle-sorter.dk
Skrevet af: Gitte H., 16. januar 2012 kl. 16.41
Hej og tak for forslaget. Vil lige kigge lidt nærmere på Ask. Jeg læste noget om sitka gran - er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med dem?
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 17. januar 2012 kl. 9.23
Jeg vil fraråde ask, da den er meget modtagelig for sygdommen asketoptørre, som hærger næsten over hele landet.
Mange korneller kan fint gro på lettere oversvømmet steder og er gode til at lukke i bunden under birketræerne.
Sitka kan blive et stort træ, som dræner godt også om vinteren.
Den kan klippes som hæk og holdes nede, men tåler ikke skygge.
Den har skiverod, så den suger en del. Men den stikker!
Anne Marie
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.