Forum

Hvorfor blomstrer mine nye krokus ikke?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 28. februar 2012 kl. 11.41

I oktober måned gravede jeg 80 botaniske krokusløg ned, fordelt i græs og bede. Hvert løg fik en håndfuld kompost og ca. 7-10 cm jord ovenpå. Efterhånden er rigtig mange af løgene kommet op, men der er ingen blomster, kun grønne blade. Mine »gamle« krokus blomstrer derimod flot som de plejer.
Er der mon nogen, der har et bud på, hvad der er galt?
Jeg spkulerer selv, om det kan have noget med løgenes tilstand at gøre, da jeg modtog dem med posten: De var meget tørre og nogle af dem var spiret med hvad jeg tror var kronblade (de var varmt gule i farven og det drejer sig om hhv. cremegule og isblå blomster - i begge pakker havde de spirede løg den varmt gule farve)

Mvh. Marie Louise

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Nielsen, 29. februar 2012 kl. 20.19

Mon ikke der bare skal lidt tålmodighed til? Det er samme billede, der tegner sig hos mig. Nogle krokus er i blomst - typisk de gamle, som har stået her "altid", - de nye, som jeg selv har sat, har kun lige spidserne over jorden.

Nyt svar til emnet »Hvorfor blomstrer mine nye krokus ikke?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvorfor blomstrer mine nye krokus ikke?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider